19.11.11

Brötchen, Baguel, Brezel

Τα ψωμάκια μου
Λουκούλια και πάλι ανάρτηση, αλλά τι να κάνω η μάνα με τους τρεις τους γιους, πρέπει να τους ταϊζω... Όχι ότι εγώ δεν τρώω. Το αντίθετο... :) 

Η ενασχόλησή μου με τον πηλό μαρτυρά πως λατρεύω να πλάθω ζυμάρια.Αυτό το έχετε καταλάβει φντάζομαι μέχρι τώρα... χαχαχαχα Αποφάσισα σήμερα να φτιάξω διάφορα ψωμάκια για σάντουιτς. Ψωμάκια, μπρέτσελ και μπάγκελ. Όλα πεντανόστιμα και όλα με το ίδιο ζυμάρι.
Ναι ναι, είναι ακριβώς το ίδιο ζυμάρι που έφτιαξα την περασμένη εβδομάδα πίτσα...



Υλικά
  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 2 φακελάκια ξηρή μαγιά
  • 1,5 με 2 φλιτζάνια χλιαρό γάλα
  • 1 πρέζα αλάτι, λίγη ζάχαρη

Εγώ, η τεμπέλα, ρίχνω όλα τα υλικά στο μεγάλο μπωλ, και τα ζυμώνω με το ζυμωτηρι του μίξερ για 10 λεπτά της ώρας. Το σκεπάζω το μπωλ με μία καθαρή πετσέτα και το αφήνω σε ζεστό μέρος έως ότου διπλασιαστεί σε όγκο η ζύμη μου. Όταν φουσκώσει, χωρίζω τη ζύμη στα τρία και ξεκινώ δουλειά.
Πλάθω τα ψωμάκια στο σχήμα που θέλω, σάντουιτς, μπάγκελς, μπρέτσελ και τ'αφήνω στο ταψί να φουσκώσουν και πάλι.

Τα ψωμάκια τα αλείφω με γάλα και τα πασπαλίζω με σουσάμι. Ψήνω στους 220 βαθμούς για 25 περίπου λεπτά.

Σε μία κατσαρόλα βάζω νερό να βράσει. Όταν κοχλάσει το αποσύρω από τη φωτιά.


Τα μπάγκελ τα έχω πλάσει με μια τρύπα στη μέση. Μόλις φουσκώσουν τα βάζω μέσα στην κατσαρόλα για 30'' το καθένα. Τα βγάζω με τρυπητή κουτάλα και τα βάζω στο ταψί μου. Δεν αλείφω τίποτα άλλο επάνω τους. Ψήνω στους 220 βαθμούς για 25 περίπου λεπτά.



Τα μπρέτσελ τα έχω πλάσει σε σχήμα μπρέτσελ. Στην κατσαρόλα με το βραστό νερό βάζω 2 κουταλιές της σούπας σόδα φαγητού. Βουτάω τα ψωμάκια στο νερό αυτό για 30''. Όταν ανέβουν  στην επιφάνεια, βγάζω με τρυπητή κουτάλα. Ψήνω στους 220 βαθμούς για 25 περίπου λεπτά.

Όταν είναι πολύ φρέσκα γίνοται υπέροχα σάντουιτς και την επόμενη μέρα απίστευτα τοστ. Όσα περισσεύουν τα βάζω στον καταψύκτη και τα ξεπαγώνω κάθε πρωί μεμονωμένα. Εγώ τα βάζω 30'' στο φούρνο μικροκυμάτων.
 

7 comments:

  1. μμμμ !!!τρελαίνομαι για μπρέτσελ!!!

    ReplyDelete
  2. Αχ!!!τι μου κάνεις Κυριακάτικα!!!!Αχ!!!!!

    ReplyDelete
  3. πρεπει να τα φτιαξω ,δεν τα εχω δοκιμασει ποτε
    σευχαριστω για τις οδηγειες

    ReplyDelete
  4. ΠΟΛΥΤΑΛΑΝΤΗ ΜΑΝΟΥΛΑ!ΕΧΩ ΧΑΘΕΙ ΛΙΓΟ ΓΙΑΤΙ ΦΤΙΑΧΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΓΧΩΤΙΚΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ENA DEADLINE ΣΕ ΟΤΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ..ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΧΑΛΑΡΟΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΙ!
    ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΟΥ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ ΝΑ ΓΡΑΨΩ..ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΠΟΛΥ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΕΧΝΙΚ!ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!ΦΙΛΙΑ Χ 2 ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΙΡΛΟΥ

    ReplyDelete
  5. Πώς να μη δοκιμάσουμε αυτή τη συνταγούλα;; Σκέτος πειρασμός!

    ReplyDelete
  6. ΔΕν έχω δοκιμάσει ποτέ κάτι τέτοιο !!!!!Μήπως πρέπει να ξεκινήσω;Καλή εβδομάδα!!!

    ReplyDelete
  7. Ευχαριστούμε πολύ!!!! Εγώ που δεν είμαι πολύ φαν του ψωμιού σε αυτά τα ψωμάκια δεν μπορώ να αντισταθώ!!!! Φαντάζομαι θα γίνονται ανάρπαστα!!! θα τα δοκιμάσω σίγουρα!!!! καλή εβδομάδα!!!

    ReplyDelete

Jewellry

Crafts for kids

What are we eating today?